marți, 3 mai 2011

Mare... dezamagire

Sunt cuvintele tale care ma acuza in fiecare zi de vreo greseala neintentionata, si acuzatiile lor, a celor ce nu ma cunosc decat dupa fizionomie , sunt privirile dure care le vad din partea celor pentru care as fi facut orice sa le fie bine in fiecare zi in care faceau parte din viata mea. Si totusi s-a ajuns la situatia in care mi-e teama sa mai numesc vreun nume pentru definitia cuvantului 'om'. Ma simt uneori de parca nu as face parte din intregul ce desemneaza omenirea de azi. Aveam pana nu demult oameni ce se autonumeau prieteni, acum din ce in ce mai mult tind sa o cred mai prietena pe Otilia, din Chisinau decat pe Bianca ,cea care mi-a fost prietena ani de zile, ori Carmen , cea care mi-a fost colega de banca tot liceul si isi petrecea mai mult de 10 ore zilnic in prezenta mea. Excluzandu-le bineinteles pe Silvana , alias 'ghiozdanel' care acum e plecata in tarile calde cu burtica mare si a uitat ca ma acuza pe mine ca nu voi face nimic cu viata mea, ori Sonia , cea care mi-a fost de-asemenea prietena atat de buna incat de ani de zile nici nu stiu daca mai traieste. Noroc cu google-ul care m-a ajutat sa stiu ca e la Cluj la Facultate...

Am fost la mare. Pentru prima data in viata mea. Si mi-a placut, mai ales senzatia de a fi singur la malul marii si sa privesti cum lumea din jurul tau pretinde ca se relaxeaza la un suc la o terasa. Cu drag am ajuns si in Vama veche, un loc pe placul omului caruia are ceva impotriva fitzelor si a pitzipoancelor. Acolo nu-si au locul nici o botoasa roz, cu puf si nici vreun cocalar cu ochelari si masina decapotabila. Mi-am sunat prietena din copilarie, se mutase in Constanta de ani buni si stiam ca era in Vama , dupa ce vorbisem cu ea si era fals entiziasmata ca ne intalnim. Am sunat-o insa raspunsul a fost sec "dorm". Ce pot sa spun, am avut prietene diverse, cateva iubesc carucioarele , altele timpul, iar ea face parte din categoria prietenelor mele ce s-au nascut obosite. Cum sa dormi la mare , la ora 3 dupamasa? Oricum... mi-a facut placere sa o intalnesc.
Dar prieten e acum doar o definitie a dictionarului explicativ roman pur retoric.

Am privit insa partea buna a lucrurilor, si m-am distrat. Insa e un loc unde m-as intoarce cu cei la care inca tin si ii consider prieteni... Asadar, Aleks , George, Sergiu si Tomi... am putea ajunge pe la mare , invitand si voi la randul vostru vreo 2-3 nepitzipoance. Va multumesc faptul ca macar voi aveti inca gramul de omenie si exceptia de la regula oamenilor infecti...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu