marți, 1 iunie 2010

1 iunie... ziua... cui vrea...


Si imediat trece si ziua noastra... a celor care inca avem parinti... Am fost in oras, sa ma pregatesc pentru slalomul printre picurii de apa pentru examenul de maine de la etica... Am vazut o batranica, vindea pachete de servetele nazale si seminte, ambele la 50 de bani bucata... in plina strada,pe o bordura... in frig si ploaie... Nu accepta sa ii dai bani ca unei cersetoare...asa ca am luat ambele produse... Nu am facut multi pasi ca in acelasi complex... printre atatia studenti... o alta batranica, saraca trecuta de doua ori mai mult prin viata decat oricare om pe care il vedea cu ochii... vindea flori... trandafiri de gradina... In fata mea o blonda, tare simpatica...si nu ma refer fizic... i-a oferit femeii ceva mai mult de 10 lei... Am auzit putin din scurtul lor dialog... si m-a facut sa ma opresc in ploaie..si sa ma uit pur si simplu ca o nebuna abia scapata de la spital...

" - Nu-mi trebuie mamaie, i-a aici florile...nu vreau asa...
- Lasa-ti asa...
- Nu i-au asa nimica, nu vreau...
- Bine, eu ma duc sa mananc acuma, si iau florile cand ma intorc ...'

Evident nu scapase...dar luase un singur fir de trandafir... Restul sa le vanda posibililor viitori clienti... Aproape ca plangea biata femeie... Si m-a facut sa ma gandesc, cat curaj trebuie sa aibe sa fie acolo si sa isi infrunte amintirile incat sa paseasca intr-o lume plina de tineri... Cate regrete, cate clipe isi aducea probabil aminte... Dar cu siguranta nu a venit din placere sa isi vanda florile...

Dar uite cum simple hartii...valoreaza mai mult decat omul in sine... Si asta e mare pacat... Caci adevaratele sentimente nu le cumperi... Le castigi....

5 comentarii:

  1. asta imi aduce aminte de batranica de langa statuia ciudata unde miai facut poza...ce ne scormoneam noi sa gasim niste marunt sai dam;))...ce vremuri;))8->

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) A fost doar saptamana trecuta... :))) Stii ce rau imi pare de oamenii astia?... nici n-ai idee...

    RăspundețiȘtergere
  3. stiu..miai povestit>:D< u esti sufletista>:D<

    RăspundețiȘtergere
  4. mdaaa amintiri si valori pierduta prin timp in favoarea banilor..pare tare rau sa vad batrinii in strada,ca astia tineri pot macar sa lucreze,nu mi-e mila daca-i vad ca sunt ok,mai rau de cei invalizi,da' batrinii,vai de ei,au crescut copii,monstri...:((

    RăspundețiȘtergere
  5. Da Otilia... eu apreciez batranii pentru ca stiu sa traiasca, sa treaca peste tot ceea ce i-a ranit... le-a placut... sa faca orice incat sa se descurce... din pacate...

    RăspundețiȘtergere